Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
07
01
19
Jon Jonoski
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Jon Jonoski
Dossier: Inkoop
Soort:

De Persgroep verantwoordelijk voor digitale inkoop QMusic

De Persgroep verantwoordelijk voor digitale inkoop QMusic

Vanaf 1 januari kunnen adverteerders direct bij QMusic commerciële online zendtijd inkopen. Het inkoopproces zal verlopen via de ‘programmatic’ afdeling van moedbedrijf De Persgroep. Hier zijn ook het Algemeen Dagblad, Trouw en de Telegraaf bij aangesloten.

Volgens branchemedium MarketingTribune geeft deze stap adverteerders meer mogelijkheden. Zo kunnen ze nu ook gebruik maken van audio, waardoor ze radio-advertenties op basis van real-time bidding kunnen inkopen.

Transparantie
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur bij QMusic stelt dat de online kennis en expertise van De Persgroep meerdere voordelen biedt. Zo biedt het volgens hem meer transparantie, garandeert het een level-playing field, bevordert het kwaliteit boven kwantiteit en geeft het adverteerders meer controle over hun eigen inventory.

The Media Exchange
Adverteerders die reclamezendtijd wilden inkopen bij Qmusic (en andere radiozenders) konden tot nu toe terecht bij The Media Exchange. Het onafhankelijk automated trading platform heeft echter in een persbericht laten weten dat het per 31 december is gestopt, omdat de commerciële mogelijkheden op het online radio minder snel groeien dan verwacht.

Jon Jonoski
Door Jon Jonoski
Jon Jonoski is een enthousiaste journalist die zich graag verdiept in de wereld van inkoop en aanbestedingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.